Het onafhankelijke marktonderzoeksbureau Common Sense Advisory beschouwt de Skrivanek Group als één van ’s werelds vooraanstaande bedrijven binnen de vertaalbranche.
Mensen over de hele wereld geven de voorkeur aan het consumeren van informatie in hun eigen taal. Aan deze verwachting voldoen – waartoe soms ook de naleving van wettelijke eisen behoort – is de drijvende kracht achter een onmisbare wereldwijde billion-dollar-industrie die vertaal-, tolk- en lokalisatiediensten aanbiedt. Op basis van gevalideerde en geverifieerde gegevens van een representatieve groep van 462 aanbieders van taaldiensten, merkte het onafhankelijke marktonderzoekbureau CSA Research Skrivanek aan als één van ’s werelds toonaangevende aanbieders van taaldiensten.
De Duitse divisie is in Berlijn gevestigd en staat onder leiding van Astrid Hager. De algemeen directeur was zeer verheugd over de resultaten van CSA Research: “Natuurlijk zijn wij blij over de geweldige positionering in de lijst. Met name de toppositie binnen de Oost-Europese markt, waarvoor onze ranking als eerste werd bepaald, is een extra bevestiging voor ons dat wij onze klanten tevreden stellen en dat wij al meer dan 2 decennia voor kwaliteit staan”.
“De meeste mensen merken pas hoe belangrijk tolken of vertalen is als zij iets niet verstaan – en het gebrek aan gesproken of geschreven content in hun taal komt maar al te vaak voor,” aldus dr. Donald A. DePalma, Chief Research Officer van CSA Research. “Aanbieders van taaldiensten en technologieontwikkelaars bieden binnen deze context essentiële vertaal- en tolkdiensten aan”.
De rankings zijn gebaseerd op de bevestigde omzetcijfers van 2019 – CSA Research heeft becijferd dat de markt voor taaldiensten en ondersteunende technologieën dit jaar 49,6 miljard dollar heeft bereikt.
De Skrivanek Group werd in 1994 opgericht en is sindsdien geleidelijk uitgegroeid tot één van ’s werelds toonaangevende aanbieders van een compleet pakket aan taaldiensten. Met meer dan 40 kantoren in 14 landen strekt het netwerk van de Skrivanek Group zich uit over Europa, Azië en Amerika, waarbij het bedrijf vertalingen en productlokalisaties in meer dan 100 talen aanbiedt. Op basis van de expertise van 3000 linguïsten, ervaren projectmanagers, softwareontwikkelaars en DTP-specialisten en geavanceerde technologieën, worden klantgerichte oplossingen met hoge standaarden gecombineerd. f